עשו ואל תעשו: 5 הדיברות של עולם האירוח

אנשים מתחלקים לשני סוגים: אלו שאוהבים להתארח ואלו שאוהבים לארח. ואם אתם כאן, כנראה שאתם (ממש כמונו) משתייכים לסוג השני. אז בדיוק בשבילכם ריכזנו את העקרונות החשובים ביותר של עולם האירוח. עקבו אחריהם, ואנחנו מבטיחים שכל מפגש יהפוך לחוויה אמיתית שהאורחים לא ישכחו

איזה כיף זה כשהחברים הטובים מודיעים שהם מגיעים לקפה ועוגה, או כשמגיע תורנו לארח את המשפחה לארוחת שישי?
הראש נכנס לפעולה: מה נכין למנה עיקרית, באיזה סט להגיש את הקינוחים, ואיך לצלחֶת כל מנה כדי שתראה כאילו היא יצאה ממאסטר שף - הכל כדי שהאורחים ירגישו VIP.
אז מה הדבר הראשון שחשוב לדעת כדי שגם אירוע קטן וספונטני, יהיה לא פחות ממדהים?

#1 הכירו את הקהל שלכם

בין אם מדובר בחברים ותיקים, קולגות לעבודה, או משפחה מורחבת - אירוח הוא חוויה בהתאמה אישית. יש הבדל גדול בין קפה ועוגה ספונטניים, לבין ארוחת חג, לבראנצ' עם החברות, הן מבחינת סוג קהל היעד והן מבחינת כמות האנשים.
חשבו: מי מגיע? מה מתאים למי? מי אוהב מה? איזה אוכל הכי מתאים?
והכי חשוב - מה יהפוך את המפגש הספציפי הזה למיוחד עבור כולם?
כלי ההגשה צריכים גם הם להתאים לאורחים: אם זה אירוע גדול או מעט יותר רשמי, רצוי לבחור בסט הגשה קלאסי ככל האפשר, שיתאים לאופי האירוע. כזה שיוצר תחושה סולידית ורגועה שמתאימה לכולם.
מניסיון - עיצוב נקי וטבעי, כדוגמת קולקציית Studio Celadon Blue מבית לוברמיקס, הוא הבחירה הנכונה לסוג כזה של אירוע.
ומה אם אתם מארחים אסופה מגוונת של אנשים, שלא בדיוק חולקת את אותו הסטייל?
במקרה הזה אנחנו ממליצים על סט שהוא מצד אחד קלאסי, ומצד שני פרקטי ומולטי-פונקציונאלי. ואם אפשר אז גם טרנדי ועכשווי. הציצו על קולקציית Er-go! Cobalt ותבינו למה אנחנו מתכוונים. קולקציה כזו, המשרה תחושה של מזרח פוגש מערב, מתאימה את עצמה לכל סועד והולמת כל סיטואציה (שלא נדבר על הצבע המהפנט שתמיד גורף מחמאות).
בקיצור, גדול או קטן, אין כמו להתאים אישית את האירוע עבור מי שמגיע, ולדאוג שיהיה משהו בשביל כל אחד, כדי שכולם יהנו…מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.

#2 תנו לכל אורח להרגיש כמו VIP

אין ספק שאחד הסודות של אירוח מושלם, הוא לתת לכל אחד מהאורחים תחושה שלקחו אותו בחשבון, שהוא חשוב ומיוחד, ושאנחנו יודעים בדיוק מה הוא אוהב.
אין פאדיחה גדולה יותר מאשר לא לקחת בחשבון את האחיינית הרגישה לגלוטן, או לשכוח שהחברה הטובה מהתיכון הפכה לטבעונית - טעות קטנה שיכולה להרוס למישהו ערב שלם.
כדי להימנע ממנה, כל מה שנדרש מכם זו דקה של מחשבה. ואם אתם לא בטוחים - תמיד כדאי לשאול.
האם לאחד האורחים שלכם יש אלרגיות כלשהן, כמו רגישות לחלב או גלוטן? האם מישהו מהם מקפיד על כשרות? אולי אחד האורחים צמחוני?
הקפידו לפנק אותם בדברים שהם יוכלו לאכול ולשתות ללא חשש, גם אם זה אומר שתצטרכו להכין להם משהו במיוחד. רצוי אפילו להשתמש בסט כלי הגשה נפרד למנות המיוחדות כדי לא להתבלבל ולוודא שהן מגיעות ליעדן.
הבליטו את האוכל המיוחד באמצעות כלי הגשה מיוחד - אנחנו בטוחים שיש לכם בארון כמה כלי הגשה לא בנאליים, כאלו שאין לאף אחד אחד.
ואם אין לכם, אתם מוזמנים להציץ על אחת הקולקציות המיוחדות ביותר שלנו - A Curious Toile, קולקציה עם לוק שלא תמצאו בשום מקום אחר.

#3 דאגו שלא יחסר כלום

"יש מספיק מהסלט?"
"הספקת לטעום מהפשטידה?"
"חסר למישהו משהו?"
את כל השאלות הללו מארח טוב תמיד שואל מתוך נימוס, תוך ידיעה שאין מה לדאוג כי במטבח יש אקסטרה מכל דבר.
עבדו עם רשימת קניות מסודרת, לכו על תפריט קלאסי ככל האפשר ובחרו מאכלים שהם "המומחיות" שלכם, כדי לא להסתבך. לרוב מקובל לחשב מנת בשר לאדם לפי כ-200-250 גרם ותוספת למנה העיקרית לפי 150-200 גרם לאדם. על זה היינו מוסיפים עוד כ-10-15 אחוז, למקרה שמישהו יגיע רעב במיוחד, וכמובן למקרה שהאוכל יצא לנו כל כך טעים שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול אותו.
במידה ומגישים מנות ראשונות וקינוחים במנות קטנות ואישיות, רצוי לקחת בחשבון פריט אחד מכל סוג לכל אורח, ועוד תוספת של כ-10-15 אחוז, גם כאן, למקרה שמישהו ירצה תוספת.
כמובן שלצד תכנון נכון של כמויות, לא פחות חשוב, לבחור בסט כלי הגשה המכיל כלים ומגשים במגוון מידות וגוונים, שיאפשר לכם להרכיב כמה שיותר קומבינציות ולארגן את השולחן בצורה הפונקציונלית ביותר, מבלי להתפשר על הנראות.
אנחנו ממליצים על קולקציית Er-go! System, המאפשרת אינספור אפשרויות לבניית שולחן האוכל המושלם, בכל תצורה שרק תבחרו.

#4 עיצוב עיצוב עיצוב

עבורנו, סידור השולחן הוא ממש טקס: החל מבחירת המפה לשולחן, דרך סידור המפיות, בחירת הסכו"ם והכוסות שיונחו על השולחן, ועד צבעי הצלחות של המנה הראשונה והכלים של הקינוחים. השורה התחתונה - סידור שולחן טוב, יסדר לכם את האירוע!
הכינו את הבית לקראת כמות האנשים שמגיעים. אם מגיעים יותר אנשים מהרגיל, פנו כמה מקום שאפשר וצרו תחושה של מרחב. חשבו כמויות נכונות (לא רק של אוכל, אלא גם של כלי הגשה).
בחרו בסט כלי ההגשה שייצור אווירה שתתאים לעיצוב שבחרתם. אם הלכתם על אווירה קז'ואלית ופרקטית, אבל עם טוויסט נועז, בחרו סט בסגנון קולקציית Sancai, המשלב שני טרנדים בולטים בעולם הקרמיקה: שימוש בכמה גוונים (במקרה הזה שלושה) וצבע הקרמל שאי אפשר להסיר ממנו את העיניים.

#5 בחרו קונספט

אנחנו יודעים - זה כבר למתקדמים. אירוע קונספט דורש תכנון מוקדם יותר והיערכות רבה, ולא לכולנו תמיד יש את הזמן והמשאבים לעשות את האקסטרה מאמץ הזה - וזה בסדר.
אבל אם יש לכם את האפשרות להשקיע קצת יותר - תהיו בטוחים שזה ישדרג לכם את האירוע.
הנה כמה רעיונות שיהפכו כל אירוע פשוט לחוויה רב חושית, בהשראת כמה מהקולקציות המובילות של Loveramics:
ציפורי בוקר
כולם יודעים שאין על ארוחות בוקר - הן כיפיות, קלילות ותמיד טעימות.
אנחנו מזמינים אתכם לפנק את האורחים בארוחת בוקר צבעונית באווירה חופשית, ולפרוש כנפיים עם קולקציית Flutter (רפרוף הכנפיים) היפיפיה של לוברמיקס.
הקולקציה עוצבה בהשראת ציורי יונק הדבש הסיני המסורתיים, והיא כולה חוויה סוריאליסטית של פרחים וציפורים המרחפים מעל הצלחות באלגנטיות.
צהריים בוורוד
הנה קונספט מקסים וקל ליישום, בהשראת קולקציית ER-GO! ROSE, שיכול להתאים במיוחד למסיבת יום הולדת או ארוחת צהריים אינטימית: הכל ורוד! פשוט, כמו שזה נשמע.
קשטו את השולחן בכמה שיותר אלמנטים ורדרדים (מפיות, צלחות, מפות, כוסות), דאגו שכולם וכולן יתלבשו בצבע ורוד (בלי תירוצים!), וקשטו את הבית (כמה ורדים ובלונים וסגרתם פינה).
ומה לגבי האוכל? ובכן, הסט הזה מתאים למאכלים מהמטבח המערבי כמו גם האסייתי, כך שיש לכם יד חופשית.
ערב שוּק
אחד הדברים שבא לנו לעשות כשאנחנו מסתכלים על קולקציית ה-Flea Market של לוברמיקס, היא לצאת לטיול באחד משווקי הפשפשים העתיקים של אירופה.
דמיינו את זה: בריזה נעימה של ערב, סיור רגלי בשוק אירופאי מסקרן, הריחות והצלילים משתלטים ומכניסים את כולם לאווירה, ומאכלי העולם המוגשים על הסט המיוחד והצבעוני הזה עושים לכולם נעים בבטן ובלב.